Sider

søndag den 15. maj 2016

Lav selv vægdekoration stencil med kontrast kanter

Vægdekorationen har udviklet sig. Da jeg var færdig med det første blogindlæg om at tegne og skære stencilen, kom jeg til at tænke på en af mine veninder Connie, som har indrettet sin stue i hvid, sort og rød og så fik jeg denne ide. 

Sort stencil med røde kanter og hvid baggrund, klar til at blive monteret i en billedramme og hængt op på vægen.


Først fandt jeg et stykke egnet karton og holdt det op bagved mit motiv for at se hvordan det så ud.

Derefter tog jeg et par stykker tape og satte fast på bagsiden. Klisterbåndet havde jeg først sat på min hud og taget af igen et par gange. Dette sikre at det kan tages af igen, uden at ødelægge motivet.

Derefter tegnede jeg forsigtigt rundt om mit motiv med blyant.
Her er hele motivet tegnet op på mit røde kontrast ark.

Derefter skulle der tegnes en kant. Kanten er et par millimeter bred hele vejen rundt.

Og ligesom det sort/hvide ark, skulle det skæres ud.

Det redere motiv er skåret hele vejen rundt og næsten klar til at blive monteret på bagsiden af min sorte stencil/motiv.

Men først skal blyantsstregerne lige viskes ud igen. Det er vigtigt at holde godt fast rundt om viskestedet, så ikke papiret/kartonen bliver krøllet eller revet i stykker.

Det færdige motiv.
Endnu et blog indlæg, med samme stencil/motiv er undervejs. For der er så mange mulighedder for at få det til at passe ind i rummet eller til sindsstemning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar